Les dificultats de l'aprenentatge de la
lectura no tenen relació directa amb la capacitat intel·lectual. És
per això que de vegades poden ser difícils de detectar o quedar
emmascarades per aspectes del comportament o dels recursos del nen o
nena.
Detectar les dificultats de lectura ens
permet localitzar el problema i posar fil a l'agulla per trobar-hi
una solució.
Des d'Avesedari us proposem a reflexionar sobre
l'habilitat lectora dels infants amb un seguit de preguntes:
- Hi ha una diferència significativa entre el seu nivell de lectura i el dels seus companys de classe?
- Llegeix lentament?
- S'encalla o entrebanca quan llegeix?
- Intercanvia lletres o inventa paraules?
- Té problemes per aplicar les normes ortogràfiques?
- Comprèn amb dificultat o no comprèn el que llegeix?
- Necessita molt de temps per estudiar o fer els deures?
- Els resultats escolars no són els esperats tot i que sabeu que té capacitat per sortir-se'n?
Si heu respost afirmativament alguna o
algunes d'aquestes preguntes, podria ser que el vostre fill o filla
tingués dificultats de l'aprenentatge de la lectura.
La lectura és fonamental en l'àmbit
acadèmic, per això, us animem a que consulteu amb un professional.