Aprendre
a llegir és una tasca bàsica per a tots els nens. L'accés a la
cultura, a l'educació i al món social depenen en gran mesura de
l'habilitat lectora. I aquesta habilitat, com totes les habilitats,
depèn de dues coses principalment: de la predisposició innata i del
procés d'aprenentatge.
Al
nostre país, el sistema educatiu és universal i garanteix
l'escolaritat de tots els nens, per tant, tots els nens tenen accés
al procés normalitzat d'aprenentatge de la lectura. És per això,
que quan un nen no aprèn a llegir al ritme esperat, hem
d'estudiar-ne les causes i preparar un procés d'aprenentatge
diferent que l'ajudi a superar allò que li impedeix seguir el ritme
esperat.
Alguns
nens que tenen una major dificultat per accedir a l'aprenentatge de
la lectura, necessitaran un reforç addicional, i aquest reforç
haurà de ser proporcional a la seva dificultat.
Tots els estudis assenyalen que el reforç i l'atenció individualitzada són les mesures necessàries per ajudar al progrés d'aquests nens.
El
mètode Glifing neix per proporcionar a cada nen la mesura justa de
reforç lector, amb una metodologia pautada i que contempla la
possibilitat de ser adaptada a les necessitats de cada usuari.
Des
de la visió del Glifing, el nostre mètode no és un tractament, es
tracta d'un entrenament.
Els
nens que treballen Glifing ho fan des d'aquesta perspectiva i és per
això que treballen sempre amb el seguiment, l'ajut i el suport d'un
entrenador.
¿Quien puede ser el entrenador?
ResponEliminaPerdón por no haber visto esta pregunta. Si todavía estás aquí... El entrenador es siempre una persona cercana al círculo del niño. Si trabaja desde casa, con la supervisión de un centre de reeducación, el entrenador acostumbra a ser el padre o la madre. Si trabaja desde la escuela los entrenadores son los maestros.
Elimina