El passat dimarts l'Escola Alexandre Galí de Cornellà va promoure una
xerrada amb els pares dels nens que practiquen Glifing, l'objectiu va ser
reflexionar sobre el recolzament familiar en les dificultats d'aprenentatge.
L'aplicació del mètode Glifing aporta un
context d'aprenentatge on el nen pot ser capaç de triomfar, on pot ser capaç de
millorar, però... què passa si l'entorn del nen no contempla els seus avenços,
seguirà avançant de la mateixa manera?

Els recursos de les famílies per
interpretar els resultats acadèmics dels seus fills no són sempre els mateixos
i és important que puguin accedir a la informació adient per comprendre les
dificultats reals dels seus fills: un excel·lent d'un nen normolector pot
equivaldre a un esforç i dedicació similar a l'aprovat d'un nen amb dificultats
lectores.
Nens que no volen seure per llegir, que s'enfaden quan s'equivoquen, que
s'inventen el que llegeixen, que es despisten, que es bloquegen...tots ells
tenen en comú la manca de recursos expressius per a resoldre la situació emocional
que els comporta la frustració.
Quan els pares comprenen quin és el
procés emocional que passen els nens amb dificultats lectores, poden codificar
de manera més adequada les reaccions i actituds dels seus fills.
Ningú ha dit que el camí sigui fàcil, ni
pels nens ni pels pares, però reflexionar sobre aquest fet pot donar lloc a
opcions de resposta més ajustades a la realitat dels nens amb dificultats
lectores.
Aquest post ha estat escrit per na Natàlia Mellado
La Natàlia està en l'actualitat acabant
els seus estudis de psicologia i actua com a entrenadora del Mètode Glifing amb
Avesedari Associació a l'escola Alexandre Galí de Cornellà.
És també
integradora social, coach i arterapeuta.
La seva vessant més social ha aportat al
projecte Glifing el component familiar com a peça clau i imprescindible del
treball especialitzat que fem amb els nens amb dificultats d'aprenentatge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada