Tots tenim alguna cosa, i sovint més d’una, que per més que ho intentem
no ens en sortim de fer-la bé. Pot ser dibuixar, patinar, cuinar, tocar la
guitarra o la flauta dolça. Ningú és perfecte!
De ben segur que això que no fem gaire bé no és la nostra
activitat preferida i tothom ho entén. A ningú se li acut demanar a algú a qui
li manca habilitat per tocar la flauta dolça que toqui una cançó davant d’una
orquestra de músics experts.
Però encara sembla que ens costa entendre que la lectura és una
habilitat adquirida i que no tots partim del mateix punt. Encara hi ha nens i
nenes amb dificultats de lectura que s’ho passen malament a l’escola perquè el
seu entorn no entén que no és que no vulguin llegir com els seus companys, és
que no poden.
La lectura és fonamental a l’escola perquè la paraula escrita és el
principal mitjà de transmissió del coneixement en la nostra cultura. Aprendre a
llegir i fer-ho bé és clau per a l’èxit acadèmic i per això cal que ajudem als
nens i nenes amb dificultats de lectura a assolir un nivell de competència
lectora suficient per al seu correcte desenvolupament.
Però cal que ho fem amb cura i constància, motivant-los a millorar dia
a dia. Recordant que a ningú ens agrada fer allò que no fem bé i recordant que ningú és perfecte, però tots som perfectament imperfectes.
No us perdeu l'entrevista a Montserrat Garcia al programa de ràdio Ningú és Perfecte de Ràdio Valira!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada