El Glifing i les famílies

El passat dimarts  l'Escola Alexandre Galí de Cornellà va promoure una xerrada amb els pares dels nens que practiquen Glifing, l'objectiu va ser reflexionar sobre el recolzament familiar en les dificultats d'aprenentatge.

L'aplicació del mètode Glifing aporta un context d'aprenentatge on el nen pot ser capaç de triomfar, on pot ser capaç de millorar, però... què passa si l'entorn del nen no contempla els seus avenços, seguirà avançant de la mateixa manera?



Els recursos de les famílies per interpretar els resultats acadèmics dels seus fills no són sempre els mateixos i és important que puguin accedir a la informació adient per comprendre les dificultats reals dels seus fills: un excel·lent d'un nen normolector pot equivaldre a un esforç i dedicació similar a l'aprovat d'un nen amb dificultats lectores.

Nens que no volen seure per llegir, que s'enfaden quan s'equivoquen, que s'inventen el que llegeixen, que es despisten, que es bloquegen...tots ells tenen en comú la manca de recursos expressius per a resoldre la situació emocional que els comporta la frustració.

Quan els pares comprenen quin és el procés emocional que passen els nens amb dificultats lectores, poden codificar de manera més adequada les reaccions i actituds dels seus fills. 


Ningú ha dit que el camí sigui fàcil, ni pels nens ni pels pares, però reflexionar sobre aquest fet pot donar lloc a opcions de resposta més ajustades a la realitat dels nens amb dificultats lectores. 


Aquest post ha estat escrit per na Natàlia Mellado

La Natàlia està en l'actualitat acabant els seus estudis de psicologia i actua com a entrenadora del Mètode Glifing amb Avesedari Associació a l'escola Alexandre Galí de Cornellà. 
És també integradora social, coach i arterapeuta.

La seva vessant més social ha aportat al projecte Glifing el component familiar com a peça clau i imprescindible del treball especialitzat que fem amb els nens amb dificultats d'aprenentatge.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada