De què parlem quan parlem de dificultats de lectura?

Parlem de dificultats de lectura o dislèxia quan trobem un rendiment lector significativament per sota de l'esperat, que no es pot atribuir a dèficits sensorials, baixa intel·ligència, problemes emocionals greus o a manca d'escolarització

La dislèxia té un origen neurobiològic. Això vol dir que el cervell d'un nen dislèctic, per raons físiques, processa la lectura amb molta més dificultat que el cervell d'un nen no dislèctic. El cervell, però, és plàstic i mitjançant un entrenament podem millorar el rendiment lector.  

La lectura és fonamental a l'escola, entorn seu giren dues de les coses més importants que fem al llarg de la nostra vida acadèmica: aprendre a llegir i, més tard, llegir per aprendre. Tenir dificultats en la tasca de llegir pot suposar un greu entrebanc a l'escola. 

És per això que és molt important que a les escoles es faci una detecció precoç de possibles dificultats de lectura i que aquesta vagi acompanyada d'una actuació eficaç

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada