La lectura és una eina fonamental a
l'escola, és per això que tenir dificultats en la tasca de llegir
pot afectar negativament els resultats acadèmics.
Els alumnes amb dificultats de lectura
sovint presenten problemes en l'adquisició de la lecto escriptura. Aquestes dificultats no remeten
espontàniament i aviat afecten el progrés en les assignatures de
llengua.
A l'escola primer aprenem a llegir però
després llegim per aprendre, així és com l'afectació s'estén a
la resta d'assignatures. A mesura que avancem de curs els continguts
es van ampliant i complicant amb la qual cosa augmenta el material
que cal llegir. Com més temps passa, els nens i nenes
amb dificultats de lectura es troben amb més dificultats a l'escola.
Les dificultats de lectura tenen un origen neurobiològic, no tenen
res a veure amb la intel·ligència. Els nens i nenes amb dificultats de
lectura són tan intel·ligents com qualsevol altre, però els costa
més demostrar-ho amb la qual cosa tendeixen a frustar-se i
desmotivar-se fins al punt de llençar la tovallola.
Una detecció precoç i una actuació
eficaç poden minimitzar els efectes negatius de les dificultats de
lectura.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada